Păpușa de-serviciilor

Numele comisarului de poliție Costin Iulia Gabriela i-a fost notat în agenda încă din ziua în care la București liderii partidului PLUS au decis ca înlocuitorul fenomenului Moraru pentru nominalizarea la funcția de Perfect al Județului Buzău să fie Iordache Silviu zis Păpușel, după cum îl alintă prietenii de terasă.Surse din jurul filialei buzoiene PLUS Buzău spun că o mare parte dintre membri au fost  nemulțumiți de la început de implicarea șefului Inspectoratului de Poliție Județean în treburile și  planurile politice ale formațiunii, indicându-l pe acesta ca fiind promotorul comisarului Costin în Prefectură.

Dacă ultimii doi perfecți au avut în cabinetele lor tineri pensionari, foști ofițeri de poliție, perfectului actual, rătăcit în meandrele administrației publice după cum prea bine a demonstrat până acum, ultima data la ședința “onlain” organizată luni cu primarii din județul Buzău, a fost “ajutat“ să introducă în Casa Albă un ofițer activ de rang superior. Și nu oriunde, ci pe funcția de secretar general! Primele vorbe au fost făcute la Spătaru, atunci când Costin Iulia a fost propusă pentru funcția de Director al Cabinetului Perfectului Județului Buzău.

Datorită statutului comisarului Costin în cadrul IPJ Buzău – Șef Birou Centru Operațional, detașarea acesteia în Prefectură a fost dificilă dacă nu chiar neprietenoasă cu mai multe cutume. Totuși, iată că insistența oamenilor cu epoleți la vedere sau nu, este aproape să fie îndeplinită urmând ca în zilele următoare ministrul să facă numirea prin ordin de ministru.

Va fi legală numirea comisarului de poliție în funcția de secretar general?

Despre comisarul Costin Iulia Gabriela cunoaștem puține lucruri. Este absolventă a Academiei de Poliție “Alexandru Ioan Cuza” București și al unui master în managementul resurselor umane în sistemul autorităților de ordine publică. Într-un interviu acordat în 2019 ziarului de casă al lui Ciolacu Marcel, comisarul povestea că a început munca în poliție la Serviciul Cercetări Penale, apoi a lucrat la Serviciul Rutier, o perioadă la Serviciul de Investigare a Criminalității Economice, iar înainte să ajungă la Biroul Centru Operațional (inclusive dispecerat) a fost consilier juridic în cadrul IPJ Buzău.

Ca o paranteză, vreau să spun două vorbe despre Centrul Operațional condus de doamna comisar. În două situații diferite, două apeluri la 112, colegii dânsei au dormit în post. În prima, după apelul efectuat la serviciul de urgențe, polițistul aflat în serviciu nu a binedispus să trimită un echipaj în trafic pentru a identifica un derbedeu ce părea cel puțin băut la volan și facea șicane cu Matizul său roșu. În al doilea caz, mai grav, tot după un apel la 112, mai, tot un subaltern al doamnei comisar îmi explica la telefon cum ar trebui să fac o sesizare în scris către IPJ în care să relatez ce se întâmplase pe un drum national, adică motivul pentru care apelasem serviciul de urgențe. La final, din nepăsarea lucrătorilor din comanda comisarului Costin Iulia Gabriela, s-au comis câteva infracțiuni ziua-n amiaza mare. Bravo!

Revenind la aspectele de ordin juridic și profesional, nu pot să nu remarc că varianta “aleasă personal” de Păpușel nu prea respectă recomandările privind ocuparea posturilor de secretar general al instituției perfectului.

Comisarul Costin deja lucrează în Perfectură?

“Doamna Costin este o alegere personală pentru poziția de secretar generalal Instituției Prefectului, ținând cont de experiența și competențele pe care le-a dovedit și le poate pune în aplicare cu maxim success și eficiență în cadrul Instituției Prefectului Județului Buzău.” – Iordache Silviu, Perfect.

Codul Administrativ

RECOMANDĂRI PRIVIND OCUPAREA POSTURILOR DE SECRETAR GENERAL AL INSTITUȚIEI PREFECTULUI

Funcțiile publice din categoria înalților funcționari publicide secretar general al Insituției Perfectului, pot fi exercitate cu caracter temporar, după cum urmează:

1. Dacă funcționarul public propus să exercite cu caracter temporar funcția de secretar general al Instituției Prefectului ocupă o funcție publică în cadrul aceleiași prefecturi, fiind personal pre-existent al instituției sau devenind angajat al instituției prin ocuparea prealabilă a unui post vacant sau temporar vacant ( prin concurs, detașare sau transfer). În acest caz, de pe funcția de bază se va primi exercitare temporară- se vor aplica dispozițiile art. 509 alin. (3) din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare). Astfel, funcționarul public propus trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

– este numit într-o funcție publică de clasa I;

– îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice, respectiv este absolvent de studii superioare juridice, administrative sau ştiinţe politice și absolvent cu diplomă al studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

– are cel puţin 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice;

– să nu aibă o sancţiune disciplinară aplicată, care nu a fost radiată, în condiţiile legii.

2. Dacă funcționarul public propus să exercite cu caracter temporar funcția de secretar general al Instituției Prefectului ocupă o funcție publică în cadrul altei autorități sau instituții publice (se vor aplica dispozițiile art. 505 alin. (5) din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare). Astfel, funcționarul public propus trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

– este numit într-o funcție publică de clasa I;

– îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice, respectiv este absolvent de studii superioare juridice, administrative sau ştiinţe politice și absolvent cu diplomă al studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

– are cel puţin 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice;

– să nu aibă o sancţiune disciplinară aplicată, care nu a fost radiată, în condiţiile legii;

– îndeplinește condițiile specifice necesare ocupării funcţiei publice, respectiv să fi absolvit programele de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici ori să fi exercitat un mandat complet de parlamentar;

– alte condiții specifice prevăzute în fișa postului, după caz.

Cu alte cuvinte, dacă doamna comisar Costin nu se va prezenta cu un CV surpriză, conform cerințelor legale, nu prea poate fi numită pe post nici măcar temporar. Pe scurt, comisarul Costin ar trebui să ocupe mai întâi, prin concurs, postul de șef serviciu juridic din cadrul Prefecturii Buzău.

Concursuri ratate

În 22 ianuarie 2020 au fost anunțate rezultatele concursului de promovare în funcția publică de conducere organizat de Institutia Prefectului – Județul Buzău  în vederea ocupării funcţiei publice de conducere vacante de Șef Serviciu, gradul II al Serviciului Controlul Legalității, a Aplicării Actelor Normative, Contencios Administrativ, Aplicarea Apostilei și Relații cu Autoritățile Locale. Niciunul dintre cei doi candidați înscriși (numele au fost anonimizate – transparență în administrația publică!) nu au promovat concursul. Unul dintre candidați a fost respins, iar celaălalt s-a retras înainte de concurs! 

În data de 18 februarie 2021, fostul subprefect Adina Moiseanu a organizat un al concurs pentru ocuparea aceleiași funcții. De data asta nu s-a înscris nimeni! Apropo de Adina Moiseanu, jurist… nu vi se pare dubios că dintre atâția juriști cu experiență din Buzău, niciunul nu a fost preferat de Păpușel?

Revenind la alegerile dubioase ale Perfectului, dar reamintind și sloganul său preferat preluat de la colegii pluseriști, “Fără Penali” printre și pe lângă noi, aș vrea să-l întreb următoarele: e ok ca persoanele din anturajul său de cafea și cico, soțul sau soția unui prieten de terasă să fie angajat/ă de dumnealui în subordinea sa?

Problemele cu legea

“O primă faptă ilicită care se poate reține în sarcina pârâtului este reprezentată de încălcarea unei obligații asumate prin actul adițional, în sensul că, deși a fost de acord cu achitarea de către reclamantă a cursurilor de formare profesională de care a beneficiat, obligându-se în schimb, să aibă o atitudine care să nu conducă la concedierea disciplinară, pârâtul a fost concediat din motive disciplinare la data de 12.06.2015, înainte de expirarea perioadei prevăzute în actul adițional la contractul individual de muncă. Pe de altă parte, astfel cum s-a arătat anterior, cea de-a doua faptă care se reține în sarcina pârâtului în baza deciziei de concediere și a răspunsurilor oferite de pârât în timpul desfășurării cercetării disciplinare (procesul verbal de la f.25-26), este reprezentată de faptul că acesta a desfășurat activități comerciale în numele unei terțe societăți, concurentă a reclamantei, încălcând regulile de concurență de la nivelul angajatorului, prin transmiterea unui număr de 20 de comenzi de transport ale unor diverși clienți ai reclamantei, către firma Optim Bulk Transport.”

Soțul doamnei comisar este un fost membru USR Buzău, adversarul de cruce al partidului din care face perfectul, în perioada 2017-2018.

Prin decizia nr.178/10.06.2015 emisă de Schenker Logistics Romania SA, Costin George a fost sancționat cu desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă în temeiul art.61 lit.a și art.248 alin.1 lit.e din Codul muncii. În decizie, angajatorul a reținut faptul că salariatul a desfășurat activități comerciale în numele și interesul unei terțe persoane în perioada martie – aprilie 2015, când a trimis de pe adresa de serviciu mai multe e-mailuri ce aveau atașate comenzi de transport ale unor diverși clienți ai angajatorului, către firma Optim Bulk Transport. În decizia de concediere se mai menționează că pârâtul a transmis un număr de 20 de comenzi ale clienților reclamantei către societatea indicată anterior, societate la care s-a și angajat ulterior concedierii sale pe motive disciplinare de la Schenker.

În urma cercetării disciplinare efectuate la data de 28.05.2014 de către Comisia de cercetare legal constituită prin Decizia angajatorului nr.157/19.05.2015, pe fondul abaterilor disciplinare reținute în sarcina salariatului Costin George, acesta a recunoscut faptele săvârșite, respectiv: a desfășurat activități comerciale în numele și în interesul unei terțe persoane, în speță Optim Bulk Transport SRL, în perioada martie-aprilie 2015, in timpul programului de lucru si folosind infrastructura angajatorului său, prin aceasta încălcând regulile privind concurența, conflictul de interese și nerespectarea sarcinilor de serviciu raportate la atribuțiile sale, care presupuneau atragerea de clienți și vânzarea de servicii către aceștia; era desemnat ca persoana de contact, care gestiona relația cu furnizorul Optim Bulk Transport SRL, ceea ce contravenea sarcinilor sale de serviciu.

Astfel, deși Costin George răspundea de realizarea planului de vânzări, având obligația de a direcționa toate comenzile primite de la clienți către angajatorul Schenker Logistics Romania SA, acesta nu și-a îndeplinit obligația de serviciu, prejudiciind in felul acesta societatea cu contravaloarea beneficiului bănesc nerealizat ca urmare a transmiterii comenzilor către alt furnizor.

Atât pentru azi. E târziu și cald!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!